zondag 7 november 2021

Prikken en scannen

Ik ben aan mijn 4e kuur begonnen en meestal gaat het prikken goed en verneem ik er niet zo heel veel van. Alleen na het prikken een beetje last van mijn been door de vloeistof die ingespoten wordt. Dit keer was het iets anders want tijdens het prikken begon het al pijn te doen. En toen de vloeistof ingespoten was begon het te bloeden. Er was een haarvaatje doorgeprikt waardoor het ging bloeden. Gelukkig stopte het bloeden na een poosje wel weer maar toch ….

Ik begon nu ook wel meer last van mijn been te krijgen, stijver dan normaal en een grotere blauwe plek.

Twee weken na de 4e kuur moest ik naar het ziekenhuis voor een CT-scan en bloedonderzoek. Vervelend want ik ben lastig te prikken en zie daar altijd tegenop. Maar oké het is iets dat moet gebeuren.

En inderdaad bij de CT-scan eerst drie keer prikken voordat de naald goed zat. De scan zelf vind ik niet zo spannend want het was de tweede keer dus wist wat ik kon verwachten. Maar toch altijd weer een vreemd gevoel wanneer de vloeistof wordt ingespoten. Een heel warm gevoel en het gevoel dat je moet plassen. De eerste keer schrok ik daar best wel van want het voelt dat je echt plast maar dat is niet zo gelukkig.

Nadat de scan was gemaakt ben ik wat gaan eten in het restaurant van het ziekenhuis. Ik had ondertussen wel zin in iets lekkers. Ook omdat je een paar uur voor de scan niet mag eten en drinken had ik ondertussen best wel trek gekregen.

Daarna was het bloedonderzoek aan de beurt. En ook daar lukte het niet om in een keer de naald erin te krijgen, de tweede keer ging het goed.

En nu wachten op de uitslag, gelukkig maar twee dagen maar toch lijkt het langer.

Twee dagen later heb ik de uitslag van de CT-scan en bloedonderzoek gekregen en daaruit blijkt dat ik geen immunotherapie meer hoef. Daar ben ik heel blij mee. En nu maar hopen dat het wegblijft want dat is nog even afwachten natuurlijk.

Omdat ik nog wel enkele klachten heb zoals verminderde conditie, en slappe spieren krijg ik binnenkort revalidatietherapie. Ik moest hiervoor een vragenlijst invullen over hoe ik mij voel en van wie ik hulp wil hebben. En natuurlijk wil ik naast het opbouwen van mijn conditie en spieren graag met iemand praten om alles een plaatsje te geven want de afgelopen maanden waren zwaar. Dus ben ik uitgenodigd voor een gesprek met de revalidatiearts in november.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Esther,

    Wat fijn om je vanmiddag te ontmoeten in het Vechtgenotenhuis. Wat indrukwekkend wat je vertelt in je blog over wat je allemaal meemaakt. Heelveel strekte! Houd moed! Warme meelevende groet, Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Gea,

    Dank je wel voor je reactie en wat fijn dat je mijn blog leest.

    Liefs,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen